Att dejta!

Idag när ja o bajsen va på stan börja vi snacka om ett av våra störrsta problem till att man kanske har vart singel i en evighet! Det handlar om att dejta! Pinsamt! Va e grejen egentligen ja önskar att de vore lika enkelt som o hänga sina kompisar men så är inte fallet! Både ja o Bella har dejting skräck o mår typ så sjukt dåligt vi mår illa av nervositet. Då tänker väl folk att det inte är sant för vi är ju såå himla prat glada o uttåriktade men det är dää, man har liksom pressen o prata hela tiden. Det känns som man har värsta förväntningarna på sig. Ja kommer ihåg att när vi va i NY förra året skulle ja gå på dejt o ja mådde så illa så det kändes som ja skulle spy flera gånger värst av allt ja får tunghäfta ja vet det låter inte som ja men ja pallar inte trycket. Ville liksom bara ställa in dejten. Fast när man väl är på dejt så känns det liksom inte såå jobbigt. Fatta egentligen va många gånger man struntat i en kille för man inte vill ringa o dejta man tänker typ att de e lungt vi ses ju ute o sen skiter man it, o går vidare me sitt liv. Ja är liksom ingen van dejtare för ja undviker gärna det men tanke på att ja mår så dåligt önskar att ja bara kunde våga lr iaf känna mig lika bekväm som när ja är med mina vänner. När man går o äter me sina kompisar känns det inte ens jobbigt då gör det inget om det är tyst, sitter du med en kille ex då blir det pinsam tystnad de e liksom inte lika acceptabelt.

ja på dejt beter mig ungefär så här:
-blir sjukt blyg
-vet inte va ja ska säga (tunghäfta)
-tycker allt är pinsamt
-tänker på varenda rörelse ja gör
-ja är inte mig själv kan man säga haha

Ja önskar verkligen att ja kunde va som många av mina vänner som bara kan gå på dejt liksom som om det inte vore en big deal! visst det klart dom blir nervös men vi e på helt olika nivåer. ja mår ju så dåligt att ja skulle kunna ställa in dejten även om det vore min livs kärlek. De e så mycke enklare o bara flörta o thats it men ja antar att ja måste övervinna min räddsla!!


xoxo


Kommentarer
Postat av: ouraka

kööörv du är inte den enda...det verkar som att TJEJER SOM OSS som är väldigt pratglada o bla bla bla inte vågar det som den blygaste tjejen vågar. Min kompis på jobbet e skitblyg men dejtar en gång i veckan haha typ...:) va sjukt egentligen! hon ba ja trodde aldrig du va blyg ja ba nääää men så är det..sjuukt!

2009-09-22 @ 14:14:16
Postat av: Mary

Talesätt - Se på männ som nåt man har kul med för stunden å sen om stunden känns rätt så varar den en evighet :D sucker for romance thats me... Men de får de hela å ta bort lite av pressen å nervositeten iaf ;)hand in there hot dog....

2009-09-22 @ 14:23:31
Postat av: picce

ja tror att det är så att du tänker för mycket och ser det som en stor grej det är därför du blir så nervös.. ja vet jag skulle me va nervös men nästa gång du kanske enbart ska se de som en fika me tjejerna att det inte är för att du ska bli kär o hitta kärleken utan bara för att du ska lära känna folk.. ja har ju en gång i tiden dejtat (lite, dock inga lykodejter då det enbart va psykopater haha) men då så såg ja det inte som någon dejt utan mer en fika o bara försökte va mig själv och tänkte att va då vad förlorar ja på att träffa honom nu dåå? inte ett skit... så kom igen korkor... på dom bara!!

2009-09-22 @ 15:29:27
Postat av: Johanna Djerf

kommenterar för att jag måste.

håller väl med dig lite där korvis :)



men de släpper nog när du börjar komma in i de. jag håller med mary, ha kul för stunden o tänk inte att de e en dejt, eller så super du under tiden, då känns de också bättre, hjahahahaha

2009-09-22 @ 15:54:42
Postat av: Madde =)

Jaa, det är inte lätt att dejta :P

kram på dig!

2009-09-22 @ 22:11:49
URL: http://madeleineswartling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0